Salvador Castelló i Carreras

castello.jpg

1928. Salvador Castelló realitzant una necròpsia a la portada de Mundo Avícola (Vol.7, núm.78)] Accedit el 18 d’abril de 2019. Font: https://ddd.uab.cat/pub/munavi/munavi_a1928 m6v7n78@reavicultura.pdf (Universitat Autònoma de Barcelona)

Salvador Castelló i Carreras (Arenys de Mar, 1863 - 1950)

Va estudiar zootècnia al Institut Agrònom de Gembloux (Bèlgica), i després va estar 8 anys visitant els principal establiments europeus avícoles del moment.

Trajectòria professional

El 1894 va guanyar la Medalla d’Or a la Exposició Universal d’Amberes per la seva obra Colombofilia. El mateix any, va instal·lar la seva famosa granja “Paraíso” a Arenys de Mar. El 1896, va obrir la Real Escola d’Avicultura d’Arenys de Mar (REA), la qual va esdevenir un centre de referència mundial. El mateix 1896, va començar a publicar la revista La Avicultura Práctica.

El 1898 es va instaurar la Sociedad Nacional Española de Avicultura, de la que Castelló en va ser President. El 1899, va ser nomenat catedràtic d’avicultura i indústries annexes a l’Escola d’Agricultura de Barcelona, on impartia classes i sessions pràctiques. Durant el II Congrés Mundial d’Avicultura celebrat a Barcelona el 1924, va ser escollit vice-president de la WPSA (World’s Poultry Science Association). (Roca Torras, 1996)

Va ser un dels principals creadors i desenvolupadors de l’avicultura catalana i espanyola, i un avicultor destacat en l’àmbit europeu i mundial a principis del s. XX. A través de la REA, va introduir a Espanya algunes pràctiques avícoles que havia aprés a l’estranger i va donar a conèixer algunes races autòctones a la resta del món. A més, va dur a terme múltiples investigacions i va impartir infinitat de cursets (presencials i per correspondència, per tot el món), seminaris, etc. També va buscar sempre l’associacionisme entre avicultors. (Allué Blanch, 2012).